כמעט כולם חווים שברון לב בשלב מסוים בחייהם. יש כאלו שישר מתחילים לחפש אהבה חדשה. אחרים מחליטים ש’להם זה לא יקרה יותר’. רק אתם יכולים לדעת מה עובד הכי טוב בשבילכם – אפילו אם אתם מרגישים אמוציונאליים, עדיף לעדכן את החברים שלכם במצבכם כך שהם יוכלו לעזור לכם להימנע מהתנהגות מזיקה.

יש הרבה דגים בים

בשלבים המוקדמים של שברון הלב, הרבה אנשים פונים לאלכוהול ולסמים כדי לעמעם את הכאב. עם זאת, אם אתם מנסים להטביע את יגונכם, יש סיכוי גדול שהם יצופו, וזה הרבה יותר קל לבצע החלטות מוטעות כשאתם נמצאים תחת השפעה של משהו.

אם הייתם עם אותו פרטנר במשך תקופה ארוכה, אתם עלולים לשכוח את החשיבות של מין מוגן. גם מין אוראלי יכול להעביר מחלות מין, אז כדאי שתצטיידו בקונדומים אם אתם רוצים לחזור לעניינים. תדאגו להצטייד במגוון קונדומים בטעמים ובגדלים שונים, שיתאימו ויהיו נוחים ביותר עבורכם. שברון לב רק נעשה גרוע יותר אם אתם צריכים בנוסף להתמודד עם פחד ממחלות מין ומהריון.

זה שנשבר לכם הלב לא אומר שאתם צריכים לזלזל בערכם של אחרים. אם אתם רק בקטע של לפלרטט, היו כנים עם המאהבים הפוטנציאליים שלכם לפני שתתקדמו בקשר האינטימי. לפגוע במישהו אחר באמצעות שקרים לא יגרום לכם להרגיש טוב יותר בטווח הרחוק – וזה יכול גם להוביל לסיבוכים רגשיים שניתן להימנע מהם בקלות.

גם אם אתם מרגישים שאתם לעולם לא תמצאו מישהו טוב כמו האקס שלכם שוב, לתהליכים הכימיים בגוף שלכם יש השפעה חשובה, יותר ממה שנדמה לכם. כשאתם אוהבים מישהו, הגוף שלכם משחרר הורמון בשם אוקסיטצין, ולכן הפרידה יכולה להיות מאוד קשה. למרבה המזל, הזמן באמת מרפא: אם אתם נמנעים מקשר עם האקס שלכם ונותנים לעצמכם זמן להחלים לבד (תוך שאתם נתמכים בחברים ובמשפחה בהתאם לצורך), הכימיה (פשוטה כמשמעה) ביניכם תתפוגג.

אולי לא תרגישו ככה עכשיו, אבל יבוא יום בו הרגשות שלכם שוב יהפכו למשהו נשלט. תאהבו את עצמכם, תתמקדו בדברים שעושים לכם טוב, וכך יהיה לכם הרבה יותר קל למצוא פרטנר כאשר תרגישו מוכנים שוב להמשיך הלאה. מי יודע, אולי תגיעו למסקנה שאתם מאושרים יותר לבד.