במשך שנים הייתה הספרות האירוטית מושתקת בארץ. לכתוב סצינות מין ואירוטיקה בשפת הקודש? זה פשוט היה גדול עלינו בכמה מידות. אבל עם כניסתם של ספרים וסרטים פופולריים אל המיינסטרים, גם הספרות האירוטית העברית יוצאת מן המחתרת. אם יש לכם זמן קצר לפני השינה לקרוא, אולי תרצו לקחת ליד ספר שיחמם את העניינים, ויספק שני צרכים קיומיים במכה אחת. הנה המלצה על 7 ספרים אירוטיים מכל הזמנים – 5 בעברית ועוד 2 מתורגמים – שמומלץ לקרוא בדלת סגורה

1. מאהבה של ליידי צ’טרלי/ ד.ה לורנס (מתורגם)

על הספר הזה נאמר ״שלא נס ליחו״. על אף שמדובר בספר עתיק יומין, מ-1928, ושהתיאורים בו מיושנים והשפה ספוגה במעט ארומת נפטלין, אי אפשר להתעלם מההיסטוריה שלו כספר מוחרם ומצונזר, שהיה מהראשונים להסיר את הלוט מעל המתרחש בין הסדינים. כבר מסקרן לקרוא.

הסיפור מסופר בכתיבה אירוטית מרומזת, מעודנת ואינטליגנטית. מתאים במיוחד למי שמעריך ספרות טובה ומסוגל להפליג בדמיונות על רומן מסעיר בין ליידי בריטית עדינה ושנונה לשומר יערות מסוקס.

​2. מרכבות באיילון – לימור מויאל

אם כבר לשבור את תקרת הזכוכית של המחתרת העברית האירוטית, הרי שהרומן ההומוסקסואלי הראשון בעברית חייב להיכנס לרשימה. הרומן לא מסתפק בתיאורים אירוטיים, ומכבד את הקוראים בדמויות עשירות, סיפור רקע משמעותי ותיאורים מגוונים, שלא לוקחים את הקורא לקלישאות שרומן הומוסקסואלי עלול ליפול אליהן. רומן אירוטי שמנפץ הרבה מאוד מוסכמות, ושווה קריאה מכל בחינה.

3. תחרה וצבע / איילת סווטיצקי

איילת סווטיצקי עלתה על נוסחה מנצחת לאירוטיקה כתובה בעברית.
״תחרה וצבע״ אמנם עומד לחלוטין בזכות עצמו, אבל הוא גם חלק מטרילוגיה אירוטית מתגלגלת ומפותחת, שמחזיקה סיפור מרתק לכל אורכה. מלבד התיאורים האירוטיים המתבקשים בז׳אנר, סווטיצקי מפליאה להפיח חיים עשירים בגיבורה הלא מובנת מאליה של סיפורה, ומעטרת את העלילה בדמויות עמוקות ומסקרנות. שילוב של מאניה-דיפרסיה, הפרעות אכילה, יחסים קשוחים, ואפילו קשר הומוסקסואלי ברקע העלילה, מניב רומן שראוי לזמן ולקשב של הקוראת הרבה מעבר לסיפוק הרגעי שמעניקות הסצינות הלוהטות. שני הספרים הנוספים בטרילוגיה – “זהב ודיו” ו “פנינה ומשי”

4. חצויה – אורית פטקין

פטקין כתבה כבר כמה ספרים שהדעות לגביהם חלוקות, אולם ב״חצויה״ היא מצליחה לייצר מלבד המעטפת האירוטית, עלילה שמאפילה על הביקורות בדבר עומק הסיפור והטיפול בדמויות. זהו סיפורה של אישה מוכה שמצליח לייצר דיאלוג בין הכאב לתשוקה, סיפור לא שגרתי שמשאיר את הקוראות בציפייה לקרוא את הבאות. מתאים למי שמחפשת עלילה ולא מתעקשת על עומק ספרותי.

5. יהלום – מיכל אדלר

בתוך הז׳אנר ניתן למצוא מדרג אירוטי, והספר הזה ידורג בו כאירוטיקה קלה. הוא מתאים למי שעדיין לא נשבו לגמרי בקסם האירוטיקה הכתובה, ומציע סיפור שהוא מחד די בנאלי – גבר מצליח, אישה מושכת וחזקה- ומאידך עושה שימוש בשנינות, בשפה חדה ובכתיבה מושחזת שנותנות לקורא את התחושה שמישהו כאן מבין איך זה עובד בעברית. שווה קריאה למתחילים.

6. סיפורה של / פולין ריאז’ (מתורגם)

עוד ספר מומלץ מן הארכיון, וליתר דיוק – מ- 1954, זה ספר שלא ידבר לכל אחת ואחד, אבל יעורר את היצרים והתשוקה, ויעיר את הדמיון של מי שכוח, שליטה וכניעה מדברים אל עולם הפנטזיות שלו. דובר בהעמקה אל מחוזות ה-BDSM, אל התנסות בכאב ובריצוי, ומומלץ להגיע לקרוא אותו ללא דעות קדומות וללא שיפוטיות, כדי להתנסות באופן פתוח בתחושות האירוטיות שאלה מעוררים, או שאינם מעוררים, בכם. מומלץ למתקדמים בז׳אנר.

7. סערה מדברית – מאיה אדרי

הרומן החדש יחסית, שעוסק בחייה של גיבורה בעלת שם ישראלי שורשי לגמרי בניגוד לרבות מהדמויות בז׳אנר – גם בספרים שאינם מתורגמים- מביא סיפור ישראלי אמיתי, שמחבר את הקוראת לרגעי חיים פשוטים, מוכרים ומעוררי הזדהות. משבר גיל ה-40, זוגיות ארוכת שנים וסיפור בגידה סוער הם החומרים שמהם עשוי הרומן הזה, שלא מתחשב כלל בתכתיבים הפוריטניים הנהוגים, וטוב שכך. מומלץ למי שחולם בעברית.