המילה “ויברטור” היא כבר מזמן לא מילה גסה – גברים מפנקים את בנות זוגן בכל מיני ויברטורים מפתיעים, אחת המתנות היותר הנפוצות במסיבות רווקות היא הרוקט פוקט ולא מעט נשים דואגות שיהיה להן חבר אינטימי במגירה ליד המיטה. אבל האם עצרתן פעם לחשוב כיצד הגיע הוויברטור לחיינו? הרבה נשים חושבות כי את כלי העינוג הזה המציאה אישה שחיפשה משהו מעניין יותר מאצבעות כף ידה, אבל מסתבר שלוויברטור יש היסטוריה הרבה יותר קינקית מזה.

הקשר בין היסטוריה נשית לרחם שלכן

נתחיל עם שיעור קטן בהיסטוריה. היפוקרטס, אבי הרפואה המודרנית, הוא זה שטבע את המילה “היסטריה”. ההיסטריה הנשית אובחנה על ידי מספר רב של תסמינים, והגישה הרווחת הייתה שהיא נגרמת בגלל שהרחם נודד (כן, כן אתן קוראות נכון) לאזור החזה של האישה, חונק אותה וגורם למחלה. ומכיוון שביוונית קוראים לרחם hystera רק התבקש ששם המחלה יהיה “היסטריה”. ומה הטיפול שמצאו הרופאים החכמים למחלה הנוראית של הנשים? הם ביצעו עיסוי של האברים האינטימיים באגן עד שהנשים הגיעו לעווית שכונתה “פארוקסיזם היסטרי” או בקיצור אורגזמה.

ההיסטריה הנשית מגיעה לתקופה הוויקטוריאנית

ההיסטריה הנשית נחשבה למחלה שכיחה עד המאה ה- 19, ורופאים רבים העניקו עיסוי אגן למטופלות שלהן. הבעיה הייתה (אם אפשר לקרוא לזה בעיה) שהנשים היו זקוקות לטיפול בכל שבוע מה שגרם לעומס במרפאות. בנוסף, כמו שאתן יודעות, לכל אישה יש את הקצב שלה, מה שגרם פעמים רבות לעבודה אינטנסיבית של הרופאים ובעיות מרפקים בידיהם. מסיבות אלו החלו לחפש פתרון מכני (חוץ מרכיבה על סוס, פעילות שהיוותה סוג של פתרון באותה התקופה) שיקל על הרופאים. בשנת 1880 המציא רופא בריטי את הוויברטור הראשון. זה היה מכשיר גדול וכבד שעמד בחדר הרופא ומטרתו הייתה להעניק עיסוי לדגדגן וקיצור את זמן ההגעה לאורגזמה. חשוב לציין שבאותה התקופה אוננות לא היה דבר מקובל ונחשב למקור של רוע, לכן הנשים היו מחויבות ללכת לרופא כדי שיעשה עבורן את העבודה.

כל אישה והוויברטור שלה

בניגוד לוויברטורים הביתיים הראשונים שהחלו להיות נפוצים בתחילת המאה העשרים (הוויברטור היה המכשיר החשמלי החמישי שנכנס לשוק מיד אחרי מכונת התפירה הביתית), הוויברטורים המודרניים מגיעים באינספור צורות, גדלים ושימושים. הוויברטור הפך ממכשיר רפואי למכשיר אישי נשי, ובמקביל ההיסטריה הנשית הוצאה מרשימת המחלות.

היום כמעט לכל אישה יש ויברטור וחשיבותו לחיי המין ולזוגיות ידועה. ויברטור יכול להכניס עניין רב לחיים הזוגיים ולהביא גם את האישה וגם את הגבר למקומות מופלאים של עונג ואינטימיות. המגוון הרחב שקיים מאפשר לנשים ולזוגות למצוא את הוויברטור שמתאים להם, ולהפוך את “ההיסטריה הנשית” לשיעור מאלף בעינוג הגוף, ועל הדרך לגרום להיפוקרטס ולשאר הרופאים הגברים לאורך השנים להתהפך בקברם.